137 Comments

Latest Plate Number (JPJ) in Malaysia


Hi all,

Many of you have asked us about the latest plate number for their new vehicles and here’s a link that you can view the latest plate number and note that it is frequently updated. =)

Link: JPJ Plate Number
It’s brought to you by Jabatan Pengangkutan Jalan Raya (JPJ).

Feel free to contact us if you have any questions.

Regards,

Admin

admin@mybestcardealer.com

En. Ihsan   +6019-3559448

137 comments on “Latest Plate Number (JPJ) in Malaysia

  1. wkk 5330,tuan nya dok mane??
    leh bg alamat nya….

  2. salam..sy nak tanya mcm mana kalau kita nak tgk plate yg terbaru dikeluarkan atau pun yg akan keluar.tq

    • Wasalam,

      Link yang diberikan di atas adalah plate number yang terbaru. Jika tuan ingin mendapatkan plate number yang tertentu, tuan hendaklah pergi ke cawangan JPJ bagi mendapatkan maklumat lanjut. Tetapi, pihak kami juga menyediakan perkhidmatan ini.

      Terima Kasih.

  3. encik…saya nak tanya…betul ke jpj dekat jb tengah jem???
    sebab kata dealer kereta saya tinggal roadtax je sy punya kereta saya minggu ni dah nak balik kampung…ingat nak pakai kereta…dia cakap lambat kereta boleh keluar sebab ada masalah dekat jpj jb…macam mane tu???tension sy macam ni

    • Hi,

      Pihak kami hanya berurusan dengan pihak JPJ di Kuala Lumpur sahaja. Kebiasaannya ia tidak menjadi satu masalah kerana proses ini hanya memakan masa dalam 1-2 hari sahaja. Cuba dapatkan maklumat lanjut daripada salesman tersebut kerana mungkin dia lebih memahami situasi ini.

      Terima kasih.

  4. nk tanye, i outstation kat kemaman, boleh ke u belikan plat no utk i tp plate selangor?

    lg 1 kalo kite terlewat running no yg kite nk da terlepas…boleh ke beli if xde org lagi amik no tuh?

    thanks

    • Hi,

      Adakah itu untuk kereta baru yang belum di register? Kalau no itu sudah terlepas, kebiasaannya no. itu telah diambil tetapi ia bergantung kepada waktu penempahan tersebut.

  5. i think no tu da quite near..i tgk running number skang da BKU 9290…i nk BKV 581…yup mmg utk keta br..

  6. Hi, i’m located at Sabah but i would like to get a Perlis plate number. is it possible? and who to contact? do i go to the Sabah JPJ branch or how??

  7. Hi.. if i want to take the number 8998 right now. Can you help me to do this? And how long i need to wait for it? Because my car loan already approve at last week. I am very headache because i try to tender at KL and my agent told me can’t find this number for me. If u got any idea for it, pls contact me immediately. 012-5289591 / Klang

    • Hi Billy, you might still have a little chance to get it. {http://www.jpj.gov.my/malay/plateno.htm} or if someone else has tendered it, we don’t know. It’s easier if you can contact JPJ office to inquire about this.

  8. hi sya nk tahu johor plate number yang latest punyer kalu boleh sya nk tender J** 26.berapa harga nya supaya sya boleh prgi buat tender teus..

  9. hello..saya nak tnye,,dah sebulan saya menempah myvi elegance..color hitam metallic..tapi sampai sekarang masih x sampai…saleswomen di perodua cakap…ada technical problem,,mybe will be released after raya..betol ke..setahu saya yang warna purple perlu tunggu sampai bulan 10 nanti..saya tnya bcoz u ar car dealer..saya tempah dari alor setar kedah..

  10. saya ada tempah myvi elegance color metallic black..then…saya di beritahu salesperson yamg..myvi elegance akan direlease after raya sedangkan pihak salesdealer cakap boley dapat sebelum raya…jadi mana satu yang betul..dia kata myvi elegance ada sedikit masalah technical..so semua myvi elegance x da lagi di jalan..betol ke…?

    • Tempah kat mana ni? Nama dah ada dalam Perodua System ke tak? Bile saudara/i tempah kereta ini? Untuk pengetahuan saudara/i, ramai orang yang sudah tempah kereta myvi ini 2 bulan lalu pon masih ada yang menunggu kereta ini. Terlalu banyak booking yang dibuat dan ada sesetengah model senang untuk didapati. Tetapi, myvi elegance metallic black is one of the popular models, meaning more people are waiting for that. So, memang kene tunggu que, depending on the date you made the booking. Cube call perodua customer service to check if your name is listed on their systems. Just to make sure your salesman are doing his job.

  11. plat no kareta ini plat dari mana BB 7575.macam ni kareta ada tujuan yg tertentu,kerana pada melam 30/7/2011 jam 11.25 malam,kareta tersebut mengekori kareta isteri saya dari belakan
    sampai dekat rumah,kemudian ia berpatah balik.kebetulan juga pada masa itu saya baru balik dari kerja dan ternampak kareta tersebut mengekori dari belakang.plat no dari mana ni BB 7575

  12. kareta tersebut ialah toyota hilux double kebin belakangnya di tambah dengan cerryboy cover berwarna putih

  13. Saya nak tanya, saya sekarang berkerja di putrajaya dan pada masa skarang tengah dalam proses membeli kereta baru di selangor tetapi ingin menggunakan no plate bagi Sabah (Keningau).. ?

  14. mcmana sy nk kesan alamat tuan punya no plat ttntu………contoh sy nk cari tuan punya kendaraan bnombor aj84…tq

  15. Saya ad tmpah myvi bru premium pd awl blan 8 ni..smpai skrang salewoman tu ckp kete xbley kuar lg wlaupun loan saya mggu lpas dh approve..salewoman tu ckp problem with jpj,kastam eharta la..so mmg btol ke jpj tgh jem skang ni?

    • Salam Azhar, pihak kami beberapa jelas tentang penerangan yang diberikan. Jika diikutkan, tempoh untuk mendapatkan model Perodua Myvi Premium ini boleh mencecah 2-3 bulan bergantung kepada warna kereta tersebut. Kami tidak rasakan ia ada kaitan dgn JPJ atau yg lain, unless kereta dah ready stock.

  16. Link kat atas utk check number plat terkini tidak lagi boleh digunakan. Tolong berikan link lain utk dapat maklumat yg sama. Terima Kasih

  17. I am in KL, I want to register Car Plate No . MCC 9311 (Melaka), how much your runner charge? TQ..

  18. hi..
    just want to ask..i’m in kl but i want to register plate no BLN 3139.
    can i know how much its cos n how the proses?
    tq.

  19. Hi, I’m from Sabah, just want to know that, I would like to tender a coming soon KL’s plate number WWW series, and what procedure i needed to do, should I fly to KL? and can the things get done within 1 day? I’m actually just register it into a motorcycle. can i straight away interchange to my current vehicle as well?

    Thanks.

  20. I’ll come back to you soon.

  21. HI, is it possible to get the new plate number and road tax in 1 day? Thanks.

  22. Hi,
    Purchasing a new car in Semenanjung, but want a Keningau plate number… Can we ask you to handle this? How much do you charge? i.e. how much is your service charge? TQ.

  23. Salam,boleh tak tolong dapatkan saya no plate w.. 308?urgent.tq.

  24. boleh tak saya dapat no plat PAN 7135?

  25. Salam,
    Saya hendak menempah plate number www 380 berapa kah harga nya.
    terima kasih
    Kamarul

  26. salam…saya tgh mencari no plate wilayah dan nombornya 1 angka..tak kiralah no apa 1 hingga 9 kecuali no 4..boleh tolong saya..
    Wan…………

  27. salam…
    RK 1001 berapa harganya???saya dari terengganu..then ingat nak ambik persona bulan 12ni…nak letak kat keta tu..

  28. hi. em saya nak plate number SAR 4 , ataupun SARA 92 – em boleh ke cam ni? ataupun ni – SAR4H, tak kisahla mcm mana asalkan ada sara or sarah. and kalau ada 92 lg bagus. and brp rm ha?

  29. Plate No. JEM174 boleh dpt kat ner?

  30. Salam sejahtera, saya ingin menender No. Pendaftaran WWW, bilakah tarikhnya pihak JPJ Wilayah akan buka untuk tender no ini.

  31. Hello Mybestcardealer.com, I have 2 numbers that I’m interested with. One is popular number, another one is not a popular number … I would like to know how secure i can get hold on either of these two number, if i would like to engage your service.
    Thanks !

    • We have our runner who will be in charge of doing the tender and most of the time, it based on luck. If someone else has taken the number, you cant really do anything about it. Usually, we’ll ask our customer a set of 5 numbers.

  32. salam…..saya ada nak jual plate XIII NAM *** ada buyer tak? thanks :)

  33. kalau saya nak wwc 5687 berapa kena bayar ye?

  34. Salam,number 2 digit bp harga?
    Xkisah number apa..tq

  35. 1. Loan kereta saya dh lulus tapi sy nak beli nombor plate pendaftaran 3**6 tapi untuk AHT baru je lepas..adakah sy perlu menunggu sehingga AHU 3**6 baru kereta saya boleh dikeluarkan?atau adakah saya boleh booking dan gunakan no tersebut lebih awal???

    2. cth:6606 @ 5505 dll. perlu masuk tender ke??kalau xsilap yg kena tender kalo nombor 6060 6666 camtu kn?

    tq..

  36. Can you WWW1111 for me? Tell me your price and im serious of getting this,hopefully if you can get it! Let me know as fast as possible.

  37. can check for me ww? 29, 129 ,1299 how much ?

  38. I want to get Sarawak or KL car plate no. Can you find 1212 for me? how much do you charge? let me know ASAP, thank you in advance.

  39. Hi,
    Would you mind to tell me how much BLM8285 or WWF8285 can cost ?
    Thanx.

  40. What is the current number plate at perlis ?

  41. Last updated was RJ9183. Kindly click on the link for more information.

  42. Sir, please list all the number start from 1 to 9999 & also tell the prices..
    Encik, tolong list senarai nombor bermula daripada 1 hingga 9999 & harganya..
    Can u please email me at drgn2020@yahoo.com
    Boleh encik tolong emailkan saya di drgn2020@yahoo.com..
    As Fast As Posibble
    Thnx..

  43. i am located in penang how can i tender a number plate ? what is the procedure ?
    if your runner do it for me, do i incure any cost ?
    If you ask me to set 5 number i submit tender if i got all five or any two but i only require one how about my deposit can get back ? Thanks

  44. i want to get plate number with 1212 number… cant u help me 2 solve it….4 the new car .

  45. jlg 39 harga dalam berape ye??

  46. Morning,

    WWH 1628 or 1648 how much for this plate no ? pls advise

  47. good afternoon sir,

    how much for latest plate number 26 of K.L or Selangor? thanks.

  48. Nombor latest utk plate wilayah nombor apa skrg?

  49. Iam buying a brand new car. The running number currently is WWJ387 as 12/02/2012. If I wan to buy no 97** and above, can I purchase it before it reach 97**.

  50. Salam cik jpj..sy f.time tender no plat wwm ++ skrg ni.ble agak2nye dpt srt tender utk reg.dan mcm mne kte nk tau no 2 kte dpt atau x?

  51. berapa harga tuk WWW 69 @ WWW 6969?

  52. How I can get 2 digit number?

  53. Boleh dapatkan saya saya no 336 / 366

  54. Ok cuba dapatkan no 336 / 366 / 677 / 838 / 388 / 688

  55. salam…bole x dptkan sy plat number wwm84 atau wws84 atau wwu84 atau wwv84 atau wwww84…dan dlm brape harga nya?? loan keta sy dh lulus….(arshad yg pening)

  56. siapa tau mana sy nk dpt kan number AN15…???? brape ribu pun sy sanggup byr….tp jgn lbh dr 50K sb sy nk letak pd kreta utk hantaran kawen sy….pls pls pls hubungi sy di 0199905758

  57. hai…saya nak tanya…klo sya beli dulu plate number tanpa daftar, berapa lama nye no. plate ini luput…dan jika diluputkan oleh pihak jpj…boleh kita saya membeli ye semula..walapun saya telah membeli ye..

  58. Hello boleh saya tany plate no. QAA888A adakah dan apa harganya ?

  59. Boleh saya tanya plate nombor 6968masih ada plate kuching ?

  60. saya nk thu siapa pemilik kereta proton saga bernombor plat JKY5056

  61. Assalammualaikum,

    Sy ingin membeli no plat Penang dengan no 8848…contoh : P_ _ 8848…bp harganya yek?

  62. hi..how much WWH6060

  63. Salam saya nak tanya kalau kita nak no yang dah lepas boleh ke sebagai contoh
    AFA 69. AFH1969 dan berapa harga nya

  64. cik, JNM 1911 ada dah??harga berapa…

  65. WWM 2307 berapa harga no ni….

  66. berapa no wwm6969

  67. wwm 2121 @ wwm 2013 @ wwm 1107

Comments are closed.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 710 other followers

